Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som ställs till oss på Bodyfarm. Hittar du inte svaret på din fråga är du varmt välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst!

Vi nås enklast via e-post på adressen: info@bodyfarm.se och eftersträvar att besvara ditt meddelande inom 24 timmar.

 

Vad är Bodyfarm och vad står ni för?

Bodyfarm är ett varumärke med Skönhets- och hälsoprodukter av naturligt aktiva ingredienser från den grekiska naturen. Vår naturliga produktion utvinner kosmetika- och läkemedel genom en kombination av extrakt från örter och växter. Dessa naturliga ingredienser har helt ersatt de kemikalier som kan orsaka skadliga effekter. De naturliga ämnen vi använder härstammar från extrakt, vegetabiliska- och eteriska oljor

Är era produkter testade på djur?

Nej, Bodyfarms produkter har aldrig och kommer aldrig testas på djur.

Reserveras varorna i varukorgen medans man shoppar?

För att undvika att du blir besviken vill vi uppmärksamma om att de varor du lägger i varukorgen inte automatisk blir reserverade. Passa på att avsluta betalningsprocessen så fort som möjligt – annars kan produkten bli slutsåld under tiden, ifall det är hög efterfrågan.

Jag har slutfört en beställning men vill köpa mer, hur gör jag?

Om du kommer på att du vill beställa ytterligare någon produkt men du har redan slutfört en beställning, så kommer du i kassan att bli erbjuden att få båda dina beställningar i samma paket, under förutsättning att vi inte har hunnit skicka iväg din första order.

Hur kommer jag i kontakt med Bodyfarm om jag undrar något?

Du kan alltid maila in dina frågor oavsett om det handlar om våra produkter, betalningar eller beställningar. E-post: info@bodyfarm.se.

Vi gör vårt yttersta för att svara på ditt mail direkt. Kundtjänst arbetar måndag – fredag 9-17 och vi garanterar dig svar inom 48 timmar. Men vår ambition är att svara Dig direkt.

Jag vill samarbeta med er, hur gör jag?

Om du önskar att samarbeta med oss BODYFARM är du välkommen att kontakta vår kundtjänst, så ser vi till att du kommer i kontakt med rätt person.

Företagsinformation

Bodyfarm representeras i Sverige av BF Nordic AB

BF NORDIC AB 
E-post: info@bodyfarm.se 
Org-nr: 559015-7201

ATT HANDLA PÅ BODYFARM.SE

Kan man köpa era produkter i någon fysisk butik i Sverige?

Ja, BODYFARM säljs på hudvårdssalonger, spa, hälsoaffärer och apotek. Länk till återförsäljare kommer inom kort.

Jag har en rabattkod men den fungerar inte, hur gör jag?

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan, under ”presentkort” och klickar på ”Uppdatera”. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna genom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller.

Kan jag ändra/avbeställa min order?

Om du vill avbryta din order, eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänst så fort som möjligt.

Hur gör jag om jag vill byta en produkt?

Du har 14 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, förutsatt att produkten hålls i väsentligt oförändrat skick och i de fall då produkten är plomberad ska denna vara obruten. Vill du byta till en annan produkt så kontakta kundtjänst, så hjälper vi dig. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden.

Vad gör jag om jag fått fel eller en trasig vara?

Om du fått hem en produkt som visar sig vara defekt eller felaktig på något vis kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationer ska göras inom rimlig tid från det att kunden mottog ordern och anmälas till kundtjänst.

Jag ångrar mitt köp, vad gör jag nu?

Som kund hos BODYFARM har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Kontakta alltid BODYFARM och informera att Du vill returnera en vara, så hjälper vår kundtjänst dig. Vi är tillgängliga via både telefon och e-post.

Vad händer om en vara tagit slut på lager?

Då markeras produkten i fråga som ”ej i lager” och vi gör en beställning. När vi fått ett leveransdatum bekräftat till oss uppdateras produkten med information om när den åter är i lager.

Produktinformation

Vad innehåller era produkter?

Innehållet skiljer sig från produkt till produkt och en detaljerad ingrediensförteckning finns under fliken ingredienser för varje separat produkt. Genomgående för alla produkter är att högkvalitativ ekologisk olivolja används som bas, där frukter och doftoljor tillsätts för att ge hud- och doftspecifika egenskaper.

Frakt och leverans

Hur lång leveranstid är det?

Alla beställningar som når oss före kl 11 skickas samma dag (vardagar endast) och levereras inom 2-4 arbetsdagar.

Hur skickas produkterna?

Din beställning packas på vårt lager i Göteborg och fraktas vidare med Posten direkt hem till din brevlåda. Om paketet är lite större skickas det direkt till ditt närmaste utlämningsställe.

Vilka fraktsätt använder ni?

Samtliga beställningar för privatpersoner med en totalvikt under 2,0 kg levereras med PostNord Varubrev Ekonomi. Beställningar med en totalvikt över 2,0 kg levereras med DHL PostPaket. Beställningar för företag levereras alltid med PostNord företagspaket.

Skickar ni utanför Sverige?

BODYFARM arbetar på den svenska domänen www.bodyfarm.se endast med försäljning mot Sverige i dagsläget.